Vecka 3

Idag fick jag svar ifrån CSN, och det VAR goda nyheter!


hej! Ja det är jag, jag kommer vara inskriven på högskola alt. komvux innan högskola. Hur är det med csnlånet när jag läser på högskola? Är det fortfarande bara bidragsdelen som gäller? Fyller 19 år i December. Mvh Jonathan Söder



Hej! Studerar du på högskola ska du söka studiemedel oavsett ålder. Du kan då även ansöka om lån. Kommer du att läsa på kom vux är det studiehjälp du ska söka till och med den vårtermin det år du fyller 20 år. Från och med höstterminen det år du fyller 20 år är det studiemedel du söker. Studiehjälp består endast av bidrag Studiemedel består av bidrag och lån. Med vänlig hälsning Marianne Lilja



Eftersom jag är förbannat intresserad av kost och träning så blir det nog hälsocoach jag kommer studera, som denna, två årig utbildning.

http://www.studentum.se/Haelsocoach_36559.htm

Mer kommer imorgon, ska förmodligen ansöka nu, så kommer jag ner i augusti redan?!


Edit:

Jaa, en update kom lite sent men bättre sent än aldrig!

Nu har jag också fattat visumdelen! När ens visum väl är utgånget, så åker man och förnyar, och på vissa ambassader förnyar dom inte turistvisum mer än 3 ggr. På dom kan man stanna ett halvår, men efter det åker man bara till ett annat land och besöker ambassaden och söker samma visum där! ^^
En grej till är att jag kommer leva på Studielån(+bidrag) också! Vilket betyder att jag kommer få en stor skuld om jag ska vara där i 2 år! Självklart är det inte så hippt med en stor summa pengar i lån, men jag älskar att träna mma,bjj och thaiboxning, min dröm är att fightas in the big leagues.. och jag älskar allt som har med kost och träning att göra så hälsocoach är bra utbildning! Visst ska man vara försiktig med lån osv, men har man en dröm och kan genomföra den på något vis så tycker jag man ska köra! jag känner att jag tänkt igenom detta rätt rejält! ^^

imorgon åker jag till fjällen i en vecka också, då ska jag göra en checklista, lite mer ingående och hur jag gjorde med allting!

Lite lättare att tänka däruppe tror jag, så då ska jag sätta mig ner och ta tag i allting, så allt kommer vara uppfattat och ansökt osv innan jag kommer hem (om 7 dagar)
Näj, om jag skulle sätta mig och se på A Lanna trilogy bara för att drömma mig bort lite mer! ^^
förbannat träningssugen nu också.. inte rullat på väldigt länge, men det löser sig nog.. och nu märker jag att jag skenar iväg med dösnacket lite,, hahaha godnatt! ^^
Någon som såg afflictiongalan? Vilken var bäst tyckte ni? AFF, eller UFC? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0